• RSS

poniedziałek, 2 sierpnia 2010

Czekoladki z orzechami


Robię czekoladki. Powyciągałam z szuflad wszystkie rodzaje czekolad, jakie miałam i zaczęłam topić. Gorzką, deserową i mleczną, bo białej nie lubię. Przy okazji polecam pigułkowy przewodnik po rodzajach czekolady Mayme. Mogłabym zrobić czekoladki z samej gorzkiej, ale lubię trochę bardziej słodkie, stąd mleczna.


Można bawić się w różne kształty i rozmiary - wszystko zależy od tego, jakie foremki do kostek lodu mamy. Foremki muszą być silikonowe, bo z tych zwykłych (plastikowych) ciężko będzie później czekoladki wydobyć, a przynajmniej w całości. Można też porobić różne rodzaje: z orzechami, różnymi bakaliami, nawet owocami albo innym niż czekoladowe nadzieniem. Pełna dowolność :) Moje czekoladki były trójorzechowe - część z orzechami laskowymi, część z macadamią, a część z migdałami. 


Składniki:
  • 100 g gorzkiej czekolady dobrej jakości
  • 100 g czekolady deserowej 
  • 40 g czekolady mlecznej
  • 3 krople esencji migdałowej
  • ulubione orzechy (ja dałam laskowe, migdały i macadamia)

Przygotowanie:

Wszystkie rodzaje czekolad stopić w kąpieli wodnej do całkowitego rozpuszczenia, nie może być żadnych czekoladowych grudek. W tym czasie przygotować orzechy: większe z nich posiekać na pół, mniejsze zostawić całe. Gdy czekolada będzie już stopiona, nabierać małe porcje za pomocą łyżeczki do kawy i wypełniać silikonowe foremki do lodów do połowy wysokości. Wkładać orzechy, zalewać czekoladą do pełna i zostawić do przestudzenia. Kiedy trochę ostygną i nie będą już takie gorące, wstawić do zamrażalnika na kilka godzin - ja zrobiłam wieczorem, zostawiłam na całą noc i rano były gotowe. 
Przed podaniem można je wyjąć wcześniej, żeby faktycznie były czekoladkami, a nie zamrożonymi kamyczkami :)

1 komentarze:

Unknown pisze...

Bradzo ladne czekoladki i z pewnoscia bardzo dobre.
Polecam jednak, zebys sprobowala temperowania czekolady - czekoladki na prawde lepiej smakuja i wygladaja
U mnie w domu moj maz zajmuje sie wyrobami z czekolady, ale jeden z jego przepisow zamiescialm na moim blogu : http://kuchniainthecity.blogspot.com/

Pozdrawiam

Marta

Prześlij komentarz

Related Posts with Thumbnails