• RSS

poniedziałek, 2 sierpnia 2010

Vanilkové rohlíčky - Czeskie rogaliczki waniliowe


Mysza organizuje czeski tydzień, ja z moimi wypiekami się przyłączam :) Na początek – mocnowaniliowe rogaliki. Maleńkie pyszności, teraz zamknięte w słoiku na ciastka w kuchni. Białe, całe w waniliowym pyłku, do tego kruche i delikatne. Przepyszności zza południowej granicy. A przepis? Przepis znaleziony w sieci, pisany przez Czeszkę. Tak mnie rozbawiły niektóre tłumaczenia na polski, że przepis zamieszczam w oryginale :)
Aktualizacja 4.01.2009: I zrobiłam zamieszanie :) Akcja jest od 30, ale STYCZNIA. Co mi się ubzdurało, że od 30 grudnia do 5 stycznia? Aj, roztrzepanie robi swoje :)

Vanilkové rohlíčky - Rogaliczki waniliowe



Składniki:
50 dag mąki (miałkiej) ˇ 30 dag masła ˇ 12 dag cukru pudru ˇ 18 dag zmielonych orzechów ˇ 4 żółtka ˇ cukier waniliowy i cukier puder do posypania

Przepis:
Wszystkie składniki mają temperaturę pokojową. Mąkę i cukier wsypiemy na stolnicę, zrobimy dołek i dodajemy żółtka, orzechy i w kawałki pokrojone masło. Wyrabiamy ciasto. Gdy będzie jednolite, ovijamy w folię i wstawiamy do lodówki na godzinę lub nieco więcej (w lodówce ciasto wytrzyma przez kilka dni).
Wychłodzone ciasto podzielimy i tylko po częściach wyjmujemy z lodówki. Na stolnicy ręką wywałkowujemy cienkiego węża i kroimy w małe kawałki. Z tych kształtujemy rogaliczki, układamy na suchej blaszce (ja wyłożyłam papierem do pieczenia, bo nie jestem do końca pewna, czy na suchej blasze ciastka by dały radę) i wstawiamy do nagrzanego piekarnika. Pieczemy w temp. 190°C przez 15-18 min., aż ciastka się zrumienią.
Zsuwamy na stolnicę i jeszcze gorące w miseczce z cukrem posypujemy.

Vanilkové rohlíčky - Rogaliczki waniliowe

2 komentarze:

aga pisze...

fajne slodkie przekaski do herbatki:) wygladaja smakowicie:)

Asia pisze...

o tak, do herbaty... Aga, przypomnialas mi o nowokupionym kubku, nosze go w torebce caly dzien i jeszcze nie zrobilam sobie w nim herbaty. Skojarzenie, dzięki :)

Prześlij komentarz

Related Posts with Thumbnails