• RSS

poniedziałek, 2 sierpnia 2010

Ładne kwiatki! z musztardą i ziołami


Kwiatki upieczone na galę Mediatorów. Już wyjaśniam o co chodzi. Mediatory to nagrody przyznawane przez studentów dziennikarstwa dziennikarzom, którzy przez ostatni rok zrobili najwięcej/najlepiej/najrzetelniej. W dziewięciu kategoriach, z których każda zawiera w sobie słówko TOR (Autorytet, Nawigator, Torpeda, Akumulator, Detonator, Promotor, Prowokator, Inicjator, Reformator) – jako symbol naprowadzania studentów dziennikarstwa z całej polski na właściwe tory dziennikarstwa. Dla zainteresowanych więcej informacji tutaj.

Ładne kwiatki! z musztardą i ziołami

Gala Mediatorów organizowana jest raz do roku, w listopadzie. Jaki w tym mój udział?
Ano taki, że Mediatory, po pierwsze, były pomysłem studentów dziennikarstwa UJ (na którym się uczę), po drugie, ich organizacją zajmuje się Koło Naukowe KNSD (do którego należę), po trzecie wreszcie – umiem piec, co wiąże się z regularnymi dostawami pudeł z ciastkami na imprezy dziennikarskie :) Rola kołowej kuchareczki bardzo mi odpowiada.

Wiecie co? Kiedy przyszłam wczoraj z pudłami do Audytorium Maximum, gdzie odbywa się gala, weszłam do garderoby, parę osób nie wiedziało skąd się tam wzięłam, a zagęszczenie osób na metr kwadratowy, że szpilki nie wepchnie, i weszłam tam ja, z pudlami ciastek, i na pytanie kim jestem odpowiedziałam, że ciastka przyniosłam i usłyszałam „ooo, ciastka…”
To taka głupota, ale, wiecie, to było tak niesamowicie miłe…


Ładne kwiatki! z musztardą i ziołami

(Przepis z : Ciastka, ciasteczka i babeczki Hilaire Walden)

Składniki:
  • 18 dag mąki razowej lub orkiszowej
  • 5 dag płatków owsianych
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 2 łyżki tymianku lub bazylii – świeżych lub suszonych
  • 5 dag chłodnego masła pokrojonego w kostkę
  • 3 łyżki mleka
  • 2 łyżeczki ostrej musztardy (Dijon, sarepska, angielska lub niemiecka)
  • łyżka ziaren sezamu
  • łyżka siemienia lnianego (lub tylko sezam albo siemię – jak lubicie)
  • sól i czarny pieprz
Przygotowanie:
1. Nagrzej piekarnik do 200oC. Wyłóż dwie blachy pergaminem. Do dużej miski wsyp mąkę, proszek do pieczenia, płatki owsiane, przyprawy, siemię, sezam i zioła. Wymieszaj. Dodaj masło i rozetrzyj je palcami z mąką.
2. W rondelku wymieszaj mleko z musztardą. Wlej do miski z mąką i zagnieć miękkie ciasto.
3. Przełóż ciasto na posypaną mąką stolnicę (nie za dużo, tylko tyle, żeby się nie kleiło). Wyrabiaj przez chwilę, po czym rozwałkuj na cienki placek (pamiętaj, że ciasteczka dzięki proszkowi do pieczenia urosną w piekarniku). Wykrawaj krakersy. Układaj je na blasze, zachowując odstępy.
4. Każdy krakers przed wstawieniem do piekarnika posmaruj mlekiem i pozakłuwaj widelcem w kilku miejscach. Wstaw do już wcześniej nagrzanego piekarnika i piecz 10-12 minut, aż do zrumienienia. Ciasteczka są łatwo przechowywane, np. w metalowej puszce, szczelnym szklanym słoju czy cefalonowej torebce.

Ładne kwiatki! z musztardą i ziołami



Martin Lindstrom, Dziecko reklamy

0 komentarze:

Prześlij komentarz

Related Posts with Thumbnails