• RSS

poniedziałek, 2 sierpnia 2010

Crinkles! Popękane ciasteczka czekoladowe


Zabierałam się do nich jak do ciastek z dżemem. Czyli: piękne, kuszące, tak! chcę je zrobić, ale. No właśnie, pod tym „ale” mogło kryć się wszystko, co tylko byłam w stanie wymyślić: nie mam kakao, nie mam czasu, mam ochotę, ale na coś innego, jak ja mam je upiec, żeby popękały a jednocześnie cukier puder się nie roztopił. A może robi się je za długo, za trudno?
Nie, nie robi się ich ani tak, ani tak. Jajka, masło, cukier, czekolada, mąka, proszek do pieczenia, wanilia – czyli do kupienia w pierwszym lepszym sklepie. W tych ciastkach zachwycał mnie popękany biały wzór na wierzchu. Wszystko się uda, tylko trzeba bardzo dobrze schłodzić masę czekoladową przed obtaczaniem kulek w cukrze pudrze.
A po upieczeniu… intensywnie czekoladowe, w środku miękkie, na wierzchu z twardszą, chrupiącą skorupką. Pyszne!
Inspiracja: kwestia smaku.

Popękane ciasteczka czekoladowe

Składniki:
  • 225 g gorzkiej lub półsłodkiej czekolady
  • 110 g masła
  • 2/3 szklanki cukru
  • 3 duże jajka
  • 2 łyżeczki ekstraktu z wanilii
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • szczypta soli
  • 1 i 2/3 szklanki mąki
  • 1/2 szklanki cukru pudru do obtoczenia
Wykonanie:
W miseczce ustawionej na garnku z gotującą się wodą rozpuść masło z połamaną czekoladą.
Białka ubij na sztywną pianę, dodając pod koniec po łyżeczce cukru, a następnie żółtka i wanilię. Wymieszaj z rozpuszczoną czekoladą.
Mąkę wymieszaną z solą i proszkiem do pieczenia przesyp do masy czekoladowej i mieszaj do czasu połączenia się składników. Przykryj folią spożywczą i włóż do lodówki na całą noc. Masa będzie schłodzona już po 4-5 godzinach, ale jeśli tylko masz możliwość, lepiej zostawić ją na 12 noc. Z zimnego ciasta formuj kulki o szerokości 2,5 cm, obtocz je dokładnie w cukrze pudrze i ułóż na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Jeśli ciasto zmięknie i ociepli się podczas lepienia kulek, włóż resztę do lodówki i wyjmuj partiami, tak aby cały czas było dobrze schłodzone. Dzięki temu po upieczeniu cukier puder na powierzchni ciastek nie namoknie, a ciasteczka ładnie popękają.
Piecz przez 8-12 minut w temperaturze 170ºC. Uważaj, żeby nie piec ciasteczek zbyt długo, bo mogą nie być miękkie w środku. Na próbę możesz wyjąć jedno i spróbować.


Popękane ciasteczka czekoladowe

3 komentarze:

Anonimowy pisze...

Ciasteczka są przepyszne! Dzisiaj dowiedziałam się co to znaczy, że coś "rozpływa się w ustach"! Dosłownie! Wszystko ładnie popękało, wyglądają równie dobrze jak smakują ;) Upiekłam je dla swojego chłopaka na rocznicę ;)myślę, że będzie zachwycony :)

Kuchareczka pisze...

Bardzo się cieszę! :)

Synta mobie pisze...

That is a very good tip particularly to those
fresh to the blogosphere. Simple but very precise information… Thank you for sharing this one.
A must read post!

Living room furniture
Bedroom furniture
Round dining room tables
Modern bathroom vanities
Cheap kitchen cabinets
Black kitchen cabinets
Home depot bathroom vanities
Black kitchen cabinets
Living room table sets
Kitchen island cart

Prześlij komentarz

Related Posts with Thumbnails