• RSS

poniedziałek, 2 sierpnia 2010

Drożdżówki z jabłkami


Buszując po Grodzkiej 50 znalazłam książkę autorstwa Icy Provkok „Siedem rodzajów ciast”. Wzięłam ją do ręki, przeglądnęłam raz, potem drugi, oglądnęłam wszystkie zdjęcia, zastanawiając się, czy naprawdę potrzebna mi kolejna książka kucharska? W końcu poszłam do kasy i kupiłam. W domu, już przeglądając ją na spokojnie, okazało się, że ta książka jest strzałem w dziesiątkę: oprócz niezłych przepisów, strasznie ładne zdjęcia, a ja to bardzo lubię. Zaczęłam szukać w niej słodkości z jabłkami, pozaznaczałam wszystkie małymi samoklejkami, zaczęłam wybierać, marudzić, oglądać i ostatecznie stanęło na bułkach z jabłkami.

Bułeczki z jabłkami

I wyszły pachnące małe drożdżówki. Pyszne. To jest ten rodzaj bułek, do których nie trzeba żałować nadzienia w obawie, że wypłynie – można hojnie pakować do środka. Mus jabłkowy, jabłka utarte albo w kawałkach, choć te ostatnie nie sprawdzają się w tej roli za dobrze, bo niewygodnie kleić. 

Bułeczki z jabłkami


Składniki na ok. 20 sztuk:

ciasto:
  • 170 ml mleka + 2 łyżki śmietany kremówki
  • 25 g drożdży
  • 75 g margaryny lub masła
  • 3 łyżki stołowe cukru
  • 1 jajko
  • ok. 700 g mąki pszennej

nadzienie:

  • 200 g gęstego musu jabłkowego lub jabłek startych na tarce
  • cukier do dosłodzenia
  • 1 łyżeczka mielonego cynamonu
  • na wierzch:
  • łyżka roztopionego masła lub jajko
  • cukier o grubych kryształach

Przygotowanie:


1. Podgrzej mleko ze śmietaną do temperatury 37 stopni C (wsadzić palec i jeśli jest ciepłe, takie, jak temperatura ciała, znaczy, że wystarczy). W odrobinie ciepłego płynu rozpuść drożdże.
2. Utrzyj tłuszcz z cukrem na gładką masę, następnie dodaj jajko, rozpuszczone drożdże i resztę ciepłego mleka ze śmietaną.
3. Dodaj do masy mąkę i wyrób gładkie ciasto. Nakryj je ściereczką i odstaw do wyrośnięcia. Poczekaj, aż podwoi objętość.
4. Przypraw mus jabłkowy lub starte jabłka cynamonem i, jeśli trzeba, cukrem.
5. Rozwałkuj ciasto na duży kwadratowy placek, następnie wykrawaj z niego krążki o średnicy ok. 9 cm. Na każdy nałóż nadzienie, a następnie sklejaj je w małe sakiewki.
6. Ułóż bułeczki na blasze wyłożonej papierem do pieczenia, sklejoną strona do dołu. Odstaw do wyrośnięcia, poczekaj, aż dobrze podrosną. Posmaruj je roztopionym masłem lub roztrzepanym jajkiem i posyp cukrem. Piecz w środkowej części piekarnika, w 250oC, przez 10 minut.

Bułeczki z jabłkami

0 komentarze:

Prześlij komentarz

Related Posts with Thumbnails