• RSS

poniedziałek, 2 sierpnia 2010

Placek ze śliwkami

Placek ze śliwkami

Miałam ochotę na najzwyklejszy na świecie placek ze śliwkami. Nie drożdżowy, nie kruchy, tylko taki zwykły, "pospolity". No i pach! Powyciągałam z szafek wszystko, co do takiego placka może się przydać i wrzuciłam hurtem do miski. Po prostu. Zero przepisu, zero inwencji twórczej. Miało być prosto, szybko i ze śliwkami. I proszę - wyszedł puszsty letni placek ze śliwkami :)

Placek ze śliwkami

Z węgierkami na dodatek. To apropo pobytu w Budapeszcie, po którym chciałam zrobić coś węgierskiego, ale za nic w świecie nie chciało mi się robić słodkich zawijanych slodyczy, cukrowych kostek i precelków. Za słodkie na lato. Niech więc za węgierski akcent posłużą śliwki - węgierki.

Placek ze śliwkami

Składniki:

  • 2 jajka
  • szklanka mąki
  • szklanka cukru
  • dwie duże łyżki maślanki
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • pół kostki stopionego masła (najlepiej w mikrofalówce)
  • łyżka soku z cytryny
  • pół kilograma śliwek węgierek


Wykonanie:

Śliwki umyć, przekroić na połówki, usunąć pestki. Wszystkie pozostałe składniki: mąkę, cukier, jajka, maślankę, proszek do pieczenia, masło i sok z cytryny wrzucić do miski i zmiksować. Tortownicę natłuścić i wyłożyć papierem do pieczenia, na który wylać ciasto. Ułożyć na nim śliwki. Włożyć do piekarnika i piec 40-50 minut w temperaturze 190oC.

Placek ze śliwkami

2 komentarze:

Anonimowy pisze...

na jaka blache ? rozmiary ;)

Asia pisze...

ok. 20x30 cm :)

Prześlij komentarz

Related Posts with Thumbnails