• RSS

poniedziałek, 2 sierpnia 2010

Cieniutkie naleśniki japońskie



Przepis pochodzi z Twojego Stylu, z którego lutowego numeru. Miałam wyrwane parę stron, a że na wszystkich były przepisy dla zakochanych, domyśliłam się, że z innego miesiąca jak luty to nie mogła być gazeta. Przepis chciałam wypróbować już dawno, szczególnie że już sama nazwa wydała mi się nieco intrygująca - jak to japońskie naleśniki, takie mi dotąd nieznane, nie smakowane? Walentynki już dawno minęły, ale nikt nie powiedział, że naleśniki japońskie można robić tylko jeden raz w roku. Tym bardziej, że wyszły pyszne. W przepisie co prawda jest podane, że naleśniki są cienkie, ale szczerze mówiąc nie spodziewałam się, że AŻ TAK cienkie. Jak kartki papieru, cieniutkie ściereczki. Bardzo dobre, bardzo delikatne i chrupiące na brzegach. Niesamowite po prostu. 


Składniki na 2 duże albo 3 mniejsze naleśniki:

1 łyżka mąki kukurydzianej, 1/2 łyżki wody, 2 jajka, 1 i 1/2 łyżeczki sake (może być jakikolwiek w miarę bezsmakowy alkohol, choć sake jest najlepsza), 1/2 łyżeczki cukru, 2 łyżeczki oleju

Przygotowanie:
Wszystkie składniki wymieszać. Z przygotowanego ciasta usmażyć na rozgrzanej wcześniej patelni cienkie naleśniki. Najlepsze z creme fraiche i konfiturami, szczególnie wiśniową, truskawkową i z passiflory.


1 komentarze:

yanmaneee pisze...

yeezy boost 350 v2
longchamp
off white outlet
kd shoes
hermes birkin
yeezy 350 v2
supreme clothing
supreme clothing
yeezy shoes
curry shoes

Prześlij komentarz

Related Posts with Thumbnails