• RSS

poniedziałek, 2 sierpnia 2010

Chrupiące naleśniki z masłem orzechowym


Kruche naleśniki z grubo posiekanymi orzechami w środku i warstwą rozpływającego się masła orzechowego. Poezja. Orzechowe nadzienie sprawia, że naleśniki nie są megasłodkie. Plus chrupiące orzeszki, które można dodatkowo podprażyć na suchej patelni przed. Rodzaj dowolny. Ja użyłam włoskich, ale myślę, że niezłe byłyby też z laskowymi, ziemnymi, macadamią albo mieszanką kilku różnych. Przepis na ciasto naleśnikowe autorstwa Marty Gessler.

Kruche naleśniki z orzechami


Składniki:
  • 100 g mąki
  • 300 ml zimnego mleka
  • 1 jajko
  • szczypta soli
  • 2 łyżki roztopionego masła 
  • tłuszcz do smażenia (masło, olej, oliwa)
  • prawdziwe masło orzechowe, w ilości dowolnej
  • grubo posiekane orzechy


Przygotowanie:
Wymieszać jajko, sól i mąkę. Powoli dodawać mleko, ubijając. Tuż przed smażeniem wymieszać z rozpuszczonym masłem. Rozgrzać patelnię, posmarować tłuszczem, wlać chochelkę ciasta naleśnikowego, rozprowadzić po całej patelni. Smażyć, aż rogi zaczną odchodzić od patelni, ok. półtorej minuty. Przewrócić placek na drugą stronę i smażyć jeszcze minutę. Po usmażeniu pół naleśnika posmarować masłem orzechowym, posypać orzechami i złożyć dwukrotnie, w trójkąt. Złożone podsmażyć ponownie przez minutę na patelni - dzięki temu zyskają chrupiącą skorupkę.

Kruche naleśniki z orzechami

5 komentarze:

andzia-35 pisze...

Ale bym zjadła takiego naleśnika:) bo te japońskie juz kiedyś robiłam:)smakowite były :D

oleńka pisze...

Szukałam nowego sposobu na naleśniki i znalazłam :) Pytanko - po co to rozpuszczone masło w cieście? Można je zastąpić olejem rzepakowym? (Muszę uważać na cholesterol więc tam gdzie się da eliminuję masło na rzecz oleju właśnie)

Asia pisze...

można :)

yanmaneee pisze...

air jordan
yeezy 500
lebron 16
pandora jewelry
jordan shoes
kobe shoes
yeezy
air jordan
yeezy boost
kd shoes

Unknown pisze...

Homepagepop over to this web-site see it herethis post see hereuseful source

Prześlij komentarz

Related Posts with Thumbnails