• RSS

poniedziałek, 2 sierpnia 2010

Piernikowe serca w czekoladzie


Te pierniczki są twardością podobne do biscotti, tyle że nie piecze się ich dwa razy. Zrobiłam dwie wersje: z polewą i bez niej. Te drugie okazały się idealne do moczenia w kawie (i herbacie). Są bardzo korzenne i cienkie. Zapachem przypominają mi te z IKEI, które kupuje się w puszkach. Przepis pochodzi z gazety ze świątecznymi wypiekami sprzed czterech lat, którą wygrzebałam z gazetowego stosu.


Składniki:
  • 150 g miodu
  • 125 g cukru
  • 1 łyżeczka przyprawy do pierników
  • 1 żółtko
  • 350 g mąki + do podsypywania
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej
  • 1 łyżka mleka
  • 250 g mlecznej czekolady (mi wystarczyła połowa, bo robiłam z i bez polewy)
  • ok. 30 obranych migdałów

Przygotowanie:
1. Miód podgrzewać z cukrem, aż cukier się rozpuści. Przestudzić. Masę wlać do miski, wymieszać z przyprawą do pierników. Dodać mąkę, zagnieść. Sodę oczyszczoną rozpuścić w mleku, dodać do ciasta, składniki zagnieść. Ciasto odstawić na 10 minut.


2. Piekarnik rozgrzać do 180oC. Ciasto rozwałkować, wykroić serca i ułożyć je na blasze przykrytej pergaminem albo papierem do pieczenia. Piec 15 - 18 minut.



3. Czekoladę roztopić w gorącej kąpieli wodnej, Ostudzone pierniczki polać polewą, na każdym ułożyć jeden migdał i odstawić serduszka, najlepiej na kratkę kuchenną, aby polewa zastygła.


0 komentarze:

Prześlij komentarz

Related Posts with Thumbnails