• RSS

poniedziałek, 2 sierpnia 2010

Krem krówkowy



Zacznę od tego, że zamierzonym efektem końcowym miały być krówki. A wyszedł krem krówkowo-waniliowy. Po prostu w trakcie gotowania koncepcja mi się odwidziała, trochę przekręciłam i oto co wyszło: gęsty i pyszny krem krówkowy z wanilią :) Robi się go prawie identyczne jak jego cukierkową wersję, więc trzeba uważać, żeby w pewnym momencie nie przedobrzyć. Można go wykorzystać jako polewę albo nadzienie do babeczek, chociaż i tak najlepiej smakuje sam, wyjadany łyżeczką, ewentualnie palcami :)


Składniki:
  • 300 ml zagęszczonego niesłodzonego mleka z puszki
  • 165 g (ok. 3/4 szklanki) cukru
  • 65 g masła
  • wydłubany środek z jednej laski wanilii
Przygotowanie:
Wszystkie składniki wrzuciłam do garnka ustawionego na małym ogniu. Mieszałam aż do całkowitego rozpuszczenia się masła i cukru, następnie zostawiłam bez przykrycia, od czasu do czasu mieszając drewniana łyżką. Gdy płyn był już lekko beżowy i zachowywał się, jakby miał wykipieć zdjęłam garnek z ognia. Ucierałam drewnianą łyżką ok. 20 minut. Masa lekko się zagęściła, ale nadal pozostała półpłynna. Później już tylko przełożyłam do naczynia wyłożonego folią spożywczą i schłodziłam. Krem można zostawić w suchym miejscu do ostygnięcia lub schować do lodówki, jeśli chcemy, aby był lekko chłodny (na przykład do lodów). I to wszystko! :)

0 komentarze:

Prześlij komentarz

Related Posts with Thumbnails