• RSS

niedziela, 17 października 2010

Pink mirabellini, książki mi tańczą na półce i francuskie makaroniki



Będzie trochę francusko, trochę po szwedzko i po polsku, rzecz jasna.


Książki mi hulają po nowych półkach, regał stoi, a ja zastanawiam się, czy ta śrubka, która została z ikeowskiego pakietu zrób-se-sam (zbij-se-sam), to zawsze zostaje. Trzymajmy się tego, że mili panowie w magazynach dodają o jedną za dużo na zaś, gdyby komuś jakaś wpadła pod biurko, za łóżko albo w ogóle zaginęła bez wyraźnego miejsca. W naturze podobno nic nie ginie, co najwyżej zmienia właściciela. Kłopot w tym, że czasami właściciel jednak się nie zmienia, bo taka drobnostka tkwi sobie wesoła i szczęśliwa w jakimś zakamarku w domu i szczerzy się z ciemnej dziury. Dobra. Ale to i tak lepiej niech zostanie i się składuje nie wiadomo gdzie niż miałoby zabraknąć. Nowy regał stoi i to stoi prosto, nie kiwa się, nie leci ani na mnie, ani na ścianę. W ogóle do nikogo ani niczego wydaje się nie odczuwać żadnych pociągów. I niech taki zostanie, aseksualny.




Kolejne ciasteczka zrobione w ramach różowego tygodnia walki z rakiem.
Lekkie i drobne makaroniki, superchrupiące, przełożone dżemem z mirabelek. Właściwie można dwie połówki połączyć jakimkolwiek dżemem, można nawet posmarować jedno z nich czekoladą i klepnąć drugim. Ale dżem z mirabelek był jedynym kwaśnym dżemem, jaki miałam w domu, a pomyślałam, że jak z dwóch stron słodkie atakuje, to chociaż niech chociaż środek się broni. Dla zrównoważenia smaku i żeby się nie zasłodzić. Chociaż wydaje mi się, tymi makaronikami nie da się zasłodzić nawet ze zwykłym dżemem. Tak są, spryciule, skonstruowane.





Francuskie makaroniki 

Składniki:
  • 3 białka w temperaturze pokojowej
  • 200 g cukru pudru
  • 30 g drobnego cukru do wypieków
  • 125 g zielonych migdałów - czyli mączki migdałowej, bez problemu do kupienia w sklepach spożywczych
  • kilka kropli czerwonego barwnika spożywczego (ja użyłam soku z żurawiny, można tez z buraka albo czarnej porzeczki - byle był megamocnoczerwony)
  • czerwony dżem albo marmolada - ja użyłam dżemu z mirabelek (robiłam go tu: klik), ale można zastąpić go jakimkolwiek, jaki lubicie
Przygotowanie:
Rozgrzej piekarnik do 160 stopni C.
W dużej misce wymieszaj cukier puder ze zmielonymi migdałami. W osobnej, suchej i czystej (to ważne, bo byle paproch albo plamka tłuszczu zabijają w białkach ich zapał do współpracy w ubijaniu i piana nie wyjdzie) misce ubij mikserem białka z drobnym cukrem na sztywną, gładką pianę. Najpierw ubij białka, możesz dodać odrobinę soli, wtedy białka będą sztywniejsze, a pod koniec dosyp cukier i ubijaj jeszcze chwilę, aż masa będzie gładka i lśniąca. Dodaj kilka kropli czerwonego barwnika (soku). Używając szerokiej łopatki, ostrożnie wyłóż pianę na migdały i bardzo, ale to bardzo delikatnie wymieszaj (chodzi o to, żeby nie zamachiwać się energicznie jak na przykład przy mieszaniu herbaty, kiedy chcemy, żeby cukier jak najszybciej i za wszelką cenę rozpuścił się teraz, natychmiast). Kiedy masa będzie już w miarę jednolita, przełóż ją do rękawa cukierniczego (albo moja niezawodna sztuczka z woreczkiem foliowym i odcięciem jego rogu) i na blachę wyłożoną papierem do pieczenia, "wypluwaj" z rękawa małe porcje masy, zachowując między poszczególnymi plumkami kilka centymetrów odstępu. Kiedy już skończysz, pozostaw ciasteczka na powietrzu przez 30 minut do godziny i dopiero wsadź do piekarnika. Piecz przez ok. 15 minut. Jeśli uznasz, że potrzebują jeszcze chwilę czasu, zostaw je na kolejne pięć, siedem minut, ale nie dłużej, bo się przypalą.



Halina Poświatowska, *** (a ja siedzę pod piecem...)

(o tej pani pisałam już tu: klik1, klik2)

35 komentarze:

Anonimowy pisze...

Jakie zgrabne te makaroniki! I takie równiutkie...
A z tymi meblami by Ikea to tak już jest, że trzeba uważać- niby stoi, niby nic, a pierwszej nocy jakaś śrubka cichcem zbiegnie i po szafie...

Majana pisze...

Śliczne makaroniki:)
Pięknie je zapakowałaś i sfotografowałaś :)
Pozdrowienia Asiu Uśmiechnięta:*

Pat pisze...

makaroniki zawsze tak ładnie wyglądają, Twoje są śliczne:)

KUCHARNIA, Anna-Maria pisze...

Kuchareczko! Śliczne zdjęcia, a ciasteczka cudowne - co zrobić, żeby takie pudełeczko od Ciebie dostać? Ogromną mam na nie ochotę:)
Pozdrowienia!

Maggie pisze...

Makaroniki przecudnej urody, az milo popatrzec :)
A z tymi rzeczami typu zloz-se-sam czesto tak bywa, ze cos zostaje. Mnie ostatnio zostal, na ten przyklad, zawias do kuwety. Bo nie wiedziec czemu dali piec, choc miejsca na zawiasy sa cztery. Hojnosc nadmierna? Rozrzutnosc? Kto wie...

kornik pisze...

Piękne makaroniki!
Ciekawejak smakuje dżem z mirabelek,nie jadłam chyba nigdy.
A skręcanie samemu mebli z ikei uwielbiam:)

Javorkowo Aga Jaw pisze...

apetyczne ciasteczka

Anonimowy pisze...

Wg mnie dżem z mirabelek ma naprawdę fajny, nietuzinkowy smak. Z tym, że ja robiłam z takich żółtych, ale pasuje do wielu rzeczy i rzeczywiście nie zasładza

Amber pisze...

Urocze makaroniki! I z takim dżemem.Mniammm

A dodatkowa śrubka może się kiedyś przydać...

Asia pisze...

dżem z mirabelek - uwielbiam! rok temu robilam z zoltych, w tym roku z czerwonych. Lubię go, bo jest kwaśny. Jak się chce, można dosłodzić, ale sam z siebie nie przesładza.
meble z ikei - to lepsze niż zabawa klockami lego :)

Aniu - podac adres? :)

Dziękuję Wam wszystkim za ciepłe słowa, to bardzo miłe :)

aga pisze...

ale cudne ciasteczka:) wygladaja przepysznie, tak leciutko i bardzo uroczo:)

Kasia pisze...

Wiesz, że ja lubię makaroniki i lubię wszystko, co francuskie...

Asia pisze...

Wiem :D

Agata Chmielewska (Kurczak) pisze...

a wiesz, ja nigdy nie jadłam takich makaroników

Barbara Bastamb pisze...

Świetne...i pięknie zapakowane....jeszcze nie robiłam.

Paula pisze...

Joasiu, wieki makaroników nie jadłam! ostatnim razem to chyba jakoś w przedszkolu lub wczesnej podstawówce! ale mi smaki przypomniałaś!

ulcik pisze...

cudowne !!! cudowne !!!

Tylko Spróbuj pisze...

Ciasteczka śliczne i leciutkie!
Jak mogę wejść w posiadanie takiego pudełeczka? :)

A ta śrubka to chyba nie śrubka ale taka "zakładka" i nawet wiem do czego służy! Ale skoro wszystko stoi jak należy, to trzymaj się myśli, że było o jedną za dużo :)

basia pisze...

To wyciskanie z woreczka to mi pewnie nie wyjdzie,ale ciacha sie prezentują,ze az slinka cieknie...

Ivon pisze...

Takie makaroniki łażą za mną już tyle czasu. Pięknie je ujęłaś. Aż chce się jeść :)

ola7 pisze...

mirabelki to dla mnie smak dziecinstwa:)zbieralam je zawsze pod blokiem

Asia pisze...

ola - ja tez!:D
spróbuj - nie, to śrubka. Z wkrętkiem i główka, śrubka jak nic :) A zakłądka do czego by była? a w posiadanie pudeleczka, hm, ode mnie zawsze można wejść w posiadanie takowego ;)

Ewam pisze...

Kuchareczko ...a wiesz ze ja tez kiedys sie zastanawialam nad tymi srubkami???ale dobrze ze zostaja,niz mialoby brakowac...a makaroniki rewelka...

Mała Mi pisze...

;) ja jestem wręcz przekonana, że panowie (lub też panie ;p) z IKEA specjalnie dokładają po śrubce... bo przecież oni ZAWSZE myślą o naszej wygodzie :) i bezpieczeństwie :) i w ogóle o wszystkim ;p

Szarlotek pisze...

Dziękuje za udział w Różowym tygodniu :) Makaroniki wyglądają niezwykle apetycznie a ze śrubkami tak bywa,że albo jest ich zbyt mało , albo coś zostaje :) Ta zaprezenowana wygląda jak łącznikowa ;D

Asia pisze...

Mi, tak, bo panowie z ikea generalnie myslą o wszystkim, tacy są parktyczni :)
buziaki!!
Szarlotku - och, rozowy tydzien to przyjemnosc! :) A czy mozna jeszcze dzis wieczorem cos przeslac?
ewo - bo jak ci zostaje to tak sobie myslisz, no cos nie tak, nie? :)

Kuba pisze...

Piękne te makaroniki! Az mnie naszła ochota na cosik słodkiego.... Pozdrawiam!

Irbisek pisze...

Fajne te ciasteczka! Z daleka wyglądają jak kamyczki... Ale słodkie i kruche :D

kabamaiga pisze...

aseksulany - boskie. U mnie mączka migdałowa jednak nie do zdobycia, naprawdę. Makaroniki cudne. Muszę i ja zrobić powtórkę.

emma001 pisze...

Ja nie mam odwagi zabrac sie za nie ;) Moze niedługo przełamie swoj lęk ;)

ilka_86 pisze...

świetne ciasteczka!:) oczywiście najlepsze z dżemem własnej roboty:)) również mam na nie ogromną chęć:) pozdrawiam cieplutko

Anonimowy pisze...

Cudne ciasteczka, Kuchareczko! Ja sama muszę się w końcu skusić na te osławione makaroniki, bo już wytrzymać nie mogę patrząc na takie pyszności! ;))

Pozdrawiam!

Asia pisze...

Ach, dziękuję! :)
zaytoon - spróbuj! Wbrew pozorom nie sa wcale trudne do zrobienia, a wychodza pyszności :)
emma - i ty się przełam, nie wymagają specjalnych akrobacji w kuchni :)

pozdrawiam cieplutko!

asix pisze...

mirabelki rządzą! myślę, że w Polsce są naprawdę niedoceniane. Mirabelki i makaroniki-jak to ładnie razem brzmi a na pewno jeszcze lepiej smakuje:)

Kaś pisze...

małe cudeńka :)

Prześlij komentarz

Related Posts with Thumbnails