• RSS

czwartek, 23 grudnia 2010

Ostatnie prezenty i wesołych świąt!


UPDATE 27.XII: wyjeżdżam w góry. Wracam po nowym roku, więc i wesołej zabawy na Sylwestra Wam życzę! :)

Taak! Życzenia! Zwlekałam z nimi cały dzień, rzucając się po mieszkaniu to z odkurzaczem, to z bombkami (poszły w drobny mak trzy - sukces, że nie więcej). Jest, wszystko ładnie poukładane, pachnie dwoma choinkami: dużą właściwą, tą z miejscem na prezenty i moją w pokoju, która aktualnie zasłania mi pół ekranu, bo nie wymyśliłam dla niej jeszcze godnego miejsca do postawienia. Jeszcze słowo o ciasteczkach i już wam składam życzenia, o których myślałam sobie cały dzień :)

Ciasteczko - mała marchewkowa szarlotka. Dostałam w paczuszce od Just. Przyniosła mi zawiniątko na nasze krakowskie spotkanie. Tak cudowne, ciepłe, przepeplane o książkach, pisaku do miziania obrazków na ceramicznych miskach, zdrowych słodyczach, wierszykach z dzieciństwa... Tak było najzwyczajniej w świecie: fajnie. Fajnie jako uniwersalny zbiorowy przymiotnik obejmujący wszystko, co pozytywne. I tak Just zakręciła mnie na zrobienie ciasteczek z marchewką, jabłkiem i prześlicznie pachnących cynamonem. Zapakowałam na cukierka. Dostałam różowego, puściłam w świat dwa: białego i zielonego.


Życzenia!

Chciałam wam życzyć ogromnej ilości świętego spokoju. Świętej cierpliwości do wypatrywania gwiazdki i potraw o niebiańskim smaku. Góry opłatków (jakby ktoś był zainteresowany hurtowym zakupem, mogę podać adres). Mnóstwa miłości, ciepła i uśmiechów. Żeby Wam było w te święta dobrze z bliskimi osobami. Żeby nikt nie udławił się niczym, mam na myśli ość karpia. I nie pochlapał się barszczem czerwonym po nowiuśkiej, wychuchanej białej koszuli. I nie zahaczył nogą o kabel od światełek (super zabawa i dużo śmiechu, ale sprzątanie potłuczonych bombek po 10 minutach robi się nudne). I żeby nie mieć oporów przed świątecznym śpiewaniem - co tam, w grupie nie słychać kto jak fałszuje. 
Niech wam święta pachną cynamonem, świeczki świecą, a buzie się śmieją.
Tego wam życzę, o. Wesołych świąt kochani!



Mini-szarlotki z marchewką

Składniki:
  • mąka - ze 2 szklanki
  • 2 jajka
  • 1 kostka masła/margaryny (stopiona)
  • 1 duża marchewka
  • 2 jabłka (pokrojone w kostkę ok. 1cm)
  • cynamon (dużo)
  • cukier (wg smaku - na początek wrzuciłam 2 płaskie łyżki brązowego, dodałam jeszcze jedną pełną)
  • proszek do pieczenia (1 łyżeczka płaska to max)
  • szczypta soli
Przygotowanie:
Odważ wszystkie składniki i pomieszaj tak, żeby konsystencja była ciepłej plasteliny. Kładź ciasto na blaszkę łyżkami stołowymi. Piecz w 180 stopniach C przez około 20 minut.





Barbara Popławska, Coaching duszy (pisałam o niej tu i tu)

44 komentarze:

majka pisze...

Kuchareczku dziekuje pieknie za zyczenia :) Ciasteczka musza byc przepyszne. Nie pogardziilabym takim cukiereczkiem :) Ja ze swojej strony zycze Ci rowniez spokojnych i radosnych Swiat. Niech beda takie, jakie sobie wymarzysz :) Niech Mikolaj bedzie dla Ciebie hojny i przyniesie Ci cala gore ksiazek w prezencie :) Wielka buzka :)))

kornik pisze...

Kuchareczko, jakie pyszne połączenie w tych ciasteczkach!

Chciałam Ci życzyć Wesołych Świąt i spełnienia marzeń:)

flusso pisze...

ale fajne :)

Anonimowy pisze...

ja rownież dziękuję :)
i cieszę się , że Cie znalazłam w tym internetowym gąszczu :)
dziękuję, że mogę korzystać z Twoich przepisów i zawsze skorzystać z dobrej rady :)
Życzę Ci Droga Kuchareczko, żeby pasją do pichcenia nigdy Ci nie minęła , i żebyś nadal zarażała nią kolejne ludki :)

NIech te święta będą białe- bo przemakające buty to srednia przyjemność ;)
a słodkie będą napewno

radości, miłości i spełnienia :)

pozdrawiam świątecznie

daria

KUCHARNIA, Anna-Maria pisze...

Kuchareczko! Wspaniałych, pachnących, magicznych i szczęśliwych świąt Ci życzę!
Pozdrawiam serdecznie:)

Arvén pisze...

Przede wszystkim życzę Ci wszystkiego najlepszego i wiele zdrowia - bo bez niego nie ma sił na realizację dalszych planów...

...P.S. a można kupić hurtowo opłatki dla siebie, tak po prostu? Bo ja na przykład z dań wigilijnych to chyba najbardziej uwielbiam opłatek :P

spencer pisze...

Kuchareczko! Świetne życzenia, świetne 'ciacha'. Poszalałaś;))
Ale i ja życzę Tobie wspaniałych świat! Rodzinnych, wyjątkowych. Niezapomnianych! No i pysznych;))
Pozdrawiam

Majana pisze...

Zdrówka Kochana Asiu Uśmiechnięta , zdrowych, radosnych i pachnacych Świąt Bożego Narodzenia!:))
A ciasteczkiem to się poczęstuję, a co ?;))
Buzia:*

atina pisze...

Dziękuje za życzenia i również życzę spokojnych i radosnych Świąt!
A ciasteczka wyglądają pysznie!

Barbara Bastamb pisze...

Wesołych Świąt Kuchareczko...pozdrawiam świątecznie...

Asia pisze...

Częstujcie się! :)
Strasznie wszystkim dziękuję za życzenia, takie ładne. Ach! :)
Olciaku - można! hurtowo, dla siebie, bo ja tez wyjadam :) Moge ci podać adres w krakowie.

basia pisze...

Asieńko, najserdeczniejsze swiąteczne zyczenia od nas wszystkich,zdrowych, spokojnych i wesolych swiąt! mam nadzieje,ze wiadomosci sms i przekaz dotarly.Pozdrawiam najcieplej z zasypanego sniegiem Dublina.

kasiac pisze...

Wesołych, szczęśliwych świąt Zyczę!

margot pisze...

wesołych świąt

Amber pisze...

Co za piękne ciasteczka!
A życzenia wspaniałe i na pewno się spełnią.Dziękuję i cudownych świąt dla Ciebie!

Kaś pisze...

świetne ciastka, super prezent

pozdrawiam i życzę Wesołych Świąt

Gosia pisze...

´´´´´´´´´´¶¶*..**..*
´´´´´´´´´¶¶¶ .*.*.*.
¶¶¶´´´´´¶¶¶¶*..**.*.
´¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶*.*.**..**.
´´´¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶*.*.*.*.*.
´´´´´¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶*.*.**.
´´´´¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶.**.**.*.
´´´¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶*.*.*.**.
´´¶¶¶¶¶´´¶¶¶¶*.**.*.*.*
´¶¶´´´´´´´´¶¶¶*..**.*.**
´´´´´´´´´´´´¶¶*.*.**.*

Wesołych Świąt !!!

Unknown pisze...

Wesołych Świąt i do zobaczenia w nowym 2011 Roku.
aga i kaja

aga pisze...

te ciasteczka wygladaja smakowicie:)

zycze Ci pieknych, radosnych i szczesliwych Swiat,
wspanialych pysznosci i mnostwa prezentow:)

ilona pisze...

Droga Kuchareczko!! W święta Bożego Narodzenia najpiękniejszych snów spełnienia i miłosci,i radości. W Nowym Roku życzliwości i wspaniałych chwil radości. życzy Ilona

Anonimowy pisze...

Wesołych Świat!

Luinloth pisze...

Wesołych i apetycznych :)

Jagna pisze...

Wesołych Świąt

Kasia pisze...

Wesołych! :-)

ewelajna Korniowska pisze...

Kuchareczko! Niech Boże Narodzenie będzie zawsze blisko Ciebie - w sercu, w domu i wszędzie... Wesołych Świąt!

Paulina J. pisze...

Kuchareczko Wesołych Świąt. I dzięki za książki, potraktowałam je jako prezent świąteczny :)

Rita pisze...

o kochana! wspaniale Ci wyszły!:)) ja wczoraj upiekłam sześć(sic!) blaszek:D dodałam do części ciasta czekoladowe kawałeczki zamiast marchewek;)
Cudownie było się z Tobą spotkać, tak cieplutko i przyjemnie mi się z Tobą gadało-nie tylko o pisaniu;) Bardzo miłych Świąt, takich z oddechem i przerwą na pyszną herbatkę:) no i mam nadzieję do zobaczenia w przyszłym roku!:)***
Justka

Anonimowy pisze...

No proszę, jakie spotkania są zazwyczaj inspirujące! Cudnie, że miło spędziłyście czas. I że takie ładne ciasteczka nam dzięki temu prezentujesz! ;)

Ja Ci, Asiu, życzę, hmm... Radosnych i zarazem spokojnych Świąt, po prostu. I szaloneeego Sylwestra!

Uściski ślę! :*

PS Karpiem się nie udławiłam, na szczęście. Chociaż blisko było... ;))

anytsujx pisze...

Kuchareczko życzę Ci spokojnych i radosnych Świąt Bożego Narodzenia, Justyna :)

Asia pisze...

Oliwko - nie dałas się karpiowej pułapce ;) Jeszcze raz wesolych świąt i mam nadzieję do szybkiego zobaczenia. Buziak ogromny! :*
Justynko - aa, z czekoladą! A wiesz, ja chyba też zacznę częściej piec twoje ciasteczka, narazie upiekłam dwie blachy. Jedna poszła na prezenty, druga cała dla mnie samej :D Będziemy umawiac się w nowym roku na peplanie i łażenie do krakowie! :) uściski :*

Kasia pisze...

Asieńsko, ciepłych jak cała ty świąt! :*

kasiexa pisze...

Asiu zdrowych i pogodnych świąt i dalszych kulinarnych inspiracji:))

kass pisze...

Wspaniałych, radosnych i pogodnych świąt!

abbra pisze...

Życzę Ci radosnych, udanych świąt , Kuchareczko !!! :)

An z Chatki pisze...

cudownych i radosnych świąt i wszystkiego dobrego w Nowym Roku.

Mała Mi pisze...

O tak... dziękujmy naszym Aniołom... :)

Wspaniałych świąt Ci życzę :) smaczne będą na pewno u Ciebie :P

Monika pisze...

Asiu, takich życzeń jak Twoje to ja raczej nie ułożę, ale tak po prostu, szczerze życzę Tobie i Twym Bliskim wszystkiego dobrego, na Święta, na cały Nowy Rok, niech będzie ciepło i radośnie :)

Uściski świateczne :-)))

Aeshna pisze...

Wesołych świąt:)

Ewam pisze...

Kuchareczko Zycze Ci Szczesliwego Nowego Roku!!!,
aby każdy następny rok
przynosił Ci wszystko to,
co w życiu najpiękniejsze.

Majana pisze...

Kuchareczko Uśmiechnieta, zyczę Ci wspaniałego sylwestra i pięknego, szczęśliwego Nowego Roku!:)

Monika pisze...

Marchewka do szarlotki? Piszę się na to absolutnie!:)
Wszystkiego dobrego w nowym roku :)

Asia pisze...

Dziękuję kochane babeczki i nawzajem! :) Wracam do rzeczywistości styczniowej już niedługo.

kasiexa pisze...

Asiu wszystkiego dobrego w Nowym roku..spełnienia marzeń:))kasia lew

Karolina pisze...

Mogłabyś mi podarować takie szarlotki :)

Prześlij komentarz

Related Posts with Thumbnails