• RSS

niedziela, 23 grudnia 2012

Co zrobić, kiedy chcecie piernik, a nie macie miodu


W planie miała dwa pierniki na święta. Kupiłam wszystkiego na zapas: mąki, masła, cukru, miodu, cynamonu. Tak wyliczyłam, że po jednym pierniku skończył mi się miód. Obliczenia, przekleństwo humanistów w kuchni.

Chciałam drugi piernik bardzo. Kij już z tym brakiem miodu! Wrzuciłam do miski po kolei co mi sie nawinęło pod rękę i wszystko,c o pachniało korzennie. Dodałam wszystkiego "na oko". Jestem dumna z tego przepisu, bo piernik wyszedł miękki, puszysty, mokry, z dużą ilością bakalii i pięknie pachnący przyprawami. Czekoladowy, z chrupiącą skórką. Prosty, szybki i awaryjny, kiedy zabraknie wam miodu a strasznie nie chce wam się iść do sklepu.

Piernik "awaryjny" (bez miodu)

Składniki:

  • 100 g cukru pudru
  • 3 jajka
  • 1 łyżka oleju
  • 200 g mąki
  • 100 g masła
  • 3 łyżki kakao
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 3 łyżki przyprawy do pierników
  • 1 duża garść suszonych śliwek
  • 1 duża garść rodzynek
  • 1 duża garść suszonej żurawiny
  • 1 duża garść płatków kokosowych (nie wiórków)

Przygotowanie:
Wymieszaj ze sobą wszystkie składniki. Przełóż ciasto do natłuszczonej i wysypanej bułką tartą blachy. Napełnij maksymalnie do 3/4 wysokości formy, bo ciasto bardzo rośnie, szczególnie na środku. Włóż do pieca nagrzanego do temperatury 170 stopni C. Piecz ok. 30-40 minut. 
Smacznego!

8 komentarze:

ila pop pisze...

zdrowych wesołych swiat ze spełnieniem marzen :)

KUCHARNIA, Anna-Maria pisze...

Asiejko! Ach ten miód:)
Cudownych świąt Ci życzę:)
Pozdrawiam!

KUCHARNIA, Anna-Maria pisze...

P.S. Asiejko mi się napisało, ale tak już Was od października mam "w komplecie" ;D

Asia (kuchareczka) pisze...

A to bardzo fajnie Ci sie napisało :)
Wesołych Świąt kochana!

Daktyle w czekoladzie pisze...

Pomysłowość przede wszystkim! Gratulacje, piękny piernik.

gotowaniomania pisze...

Ja preferuję piernik na miodzie. Twój przepis zachowam na ciężkie czasy, bezmiodowe.

cateringpolskiejadlo pisze...

piernik kojarzony jest z miodem, ale warto spróbować

pizzamarino pisze...

fajnie jest komponować coś z tego co ma się akurat pod ręką :)

Prześlij komentarz

Related Posts with Thumbnails